Tiedote: Lainaajan enemmistöomistajaksi Front Group Oy

lainaaja-fi-logo front-colour

Indeksisijoittamisen edelläkävijä Front Group Oy on ostanut enemmistön Lainaajan osakekannasta. Uusi omistaja on vakavarainen Finanssivalvonnan alainen varainhoitopalveluita ja sijoitusratkaisuja tarjoava konserni, jolla on useiden vuosien kokemus sijoitusalalla toimimisesta. Uudella omistajalla on vahva näkemys siitä, että pankkien ulkopuolinen joukkorahoitus on mielenkiintoinen ja voimakkaasti kasvava rahoituskanava ja Front tulee panostamaan vahvasti Lainaajan kehitykseen.

Front on tarjonnut sijoitusratkaisuja ja varainhoitopalveluita vuodesta 2006 asti huomioiden alati muuttuvat markkinatilanteet. Uusi omistaja kehittyy ja kasvaa koko ajan sekä etsii uusia mahdollisuuksia sijoitustoiminnassa. Front haluaa olla edelläkävijä joukkorahoituksen kehittämisessä ja tarjoamisessa ja Lainaajan osakekannan enemmistön osto on osa tätä vahvaa näkemystä kehittyä sijoitustoiminnassa. Vertaislaina Oy:n johto jatkaa edelleen samalla omistuksella mukana toiminnassa.

”Korkomarkkinoilla on jo pitkään sijoittajille päänvaivaa tuottanut äärimmäisen alhainen korkotaso. Samalla osakemarkkinoiden poikkeuksellisen pitkä nousujakso on ajanut sijoittajia hakemaan uutta hajautusta ja reaalikorkotason ylittäviä sijoituksia.” – Hannu Kananen, Frontin hallitusten puheenjohtaja

”Olen erittäin innoissani uudesta omistajastamme. Uuden omistajan myötä Lainaaja voi tarjota sijoittajille entistä enemmän mahdollisuuksia saada tuottoa vertaislainasijoituksista ja samanaikaisesti palvella useampia rahanlainaajia. Frontin mukaantulo mahdollistaa lainaustoiminnan kehittämisen aivan uudelle tasolle.” -Tuomas Talola, Vertaislaina perustaja ja toimitusjohtaja

Lisätietoja:

Tuomas Talola, Vertaislaina Oy, 045 348 3825

3 Responses to “ Tiedote: Lainaajan enemmistöomistajaksi Front Group Oy ”

1. PulskaOrava sanoo:

Pystyttekö kertomaan, että minkälaisia hahmotelmia teillä on tämän seurauksena Lainaajan kehittämissuunnasta tulevaisuudessa? Lähinnä, että tuleeko Front mukaan lähinnä rahoittamiskanavana ts. että sijoitukset Lainaajaan ovat osa heidän omaa tuotepakettiaan Frontin asiakkaille? Vaiko instrumenttituottajana ja kehittäjänä ts. että Lainaajassa voitaisiin tarjota Frontin avulla rakennettuja tuotteita vertaislainojen päälle? Ei tarvitse kaikkea paljastaa 🙂 mutta ihan vain että minkälaiseksi olette ideoimassa ja suunnittelemassa Lainaajan tulevaisuutta.

2. Tapio sanoo:

+1 edelliselle kommentille.

Tämä on kuitenkin aika merkittävä muutos, joten olisi jossain vaiheessa kiva tietää hieman tarkemmin millaisia suunnitelmia Front Groupilla oli palveluun liittyen siinä vaiheessa, kun he olivat ostotarjousta miettimässä. Ainakin itse koen, että jonkinlainen roadmap olisi kiva olla siinä vaiheessa, kun pitää taas seuraavan kerran miettiä sijoituksien allokointia eri palveluntarjoajien välillä.

3. admin sanoo:

Frontin tarkoituksena tarjota omille asiakkailleen omia tuotteitaan joiden kautta sijoitetaan Lainaajaan. Tähän kuuluu uusien tuotteiden kehittäminen. Myös Lainaajan oman tarjonnan kehittämisen jatkuu, esimerkiksi automaattisen lainauksen kehitys tulee jatkumaan. Lisää tullaan paljastamaan sitä mukaan kun päätöksiä tehdään!